Ostrzeżenie

Zamknięto możliwość wypełniania tego formularza.

Tworzenie dostępnych dokumentów z wykorzystaniem Adobe Acrobat Pro DC [edycja 4]

Tworzenie dostępnych dokumentów z wykorzystaniem Adobe Acrobat Pro DC

[edycja 4 z 4]

Termin: 18-19-20.12.2023 r. (poniedziałek-wtorek-środa) w godzinach 8:30 - 13:10

Miejsce: online (MS Teams)

Każdy uczestnik szkolenia otrzyma na własność wieczystą imienną licencję na oprogramowanie Adobe Acrobat Pro DC

Harmonogram szkolenia:

18.12.2023 r. (poniedziałek)  g. 8:30 - 13:10 (4 h dydaktyczne, w tym dwie przerwy 15 i 25 minut)

19.12.2023 r. (wtorek)  g. 8:30 - 13:10 (4 h dydaktyczne, w tym dwie przerwy 15 i 25 minut)

20.12.2023 (czwartek) g. 8:30 - 13:10 (4 h dydaktyczne, w tym dwie przerwy 15 i 25 minut)

 

Czego dowiedzą się Państwo na szkoleniu:

1. Główne zasady tworzenia dostępnych dokumentów: czcionka, bloki tekstu, zrozumiały tekst, wyróżnienie treści, wykresy i obrazy w treści materiałów, 

2. Funkcjonalności Microsoft Word: tytuł dokumentu, nagłówki, akapity, ramki tekstowe, nagłówek i stopka dokumentu, listy elementów (punktory i numeracja), znaki niedrukowane, teksty alternatywne dla zdjęć/ilustracji, animacja tekstów, nagłówki tabel i wykorzystanie tabel, dpowiedni kontrast pomiędzy tłem a tekstem, zakładki, hiperłącza/linki, ustawienia języka dla zwrotów w językach innych niż język główny, eksport do pliku PDF, dodatki do pakietu Microsoft Office ułatwiające dostępność.

3. Funkcjonalności Adobe Acrobat Pro

  • ustawianie obszaru roboczego programu pod kątem dostępności,
  • automatyczne sprawdzenie dostępności dokumentu,
  • raport dostępności oraz wykrywanie i usuwanie elementów dokumentu niedostępnych dla użytkowników z niepełnosprawnością wzroku.
  • przykład reguł dla całkowicie niedostępnego dokumentu PDF,
  • ustawianie tytułu dokumentu,
  • sprawdzenie poprawności języka głównego dokumentu,
  • ustawienia tekstu alternatywnego dla ilustracji/zdjęć
  • edycja tabel pod kątem odczytu przez czytnik
  • ustawienie znacznika jako Tło,
  • zmiana typu znacznika za pomocą narzędzia Korygowanie kolejności odczytu,
  • zmiana typu znacznika za pomocą panelu Znaczniki,
  • okno Właściwości obiektu,
  • tworzenie znacznika z zaznaczenia

4. Opcje powiększania druku

Licencja na oprogramowanie oraz udział w szkoleniu zostanie sfinansowany ze środków projektu " Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu jako dostępna uczelnia bez barier” (POWR.03.05.00-00-A013/19) w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja

Limit miejsc: 12